Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger


widget

.:: KEPIMPINAN ULAMA' ::.

Photobucket

.:: TV PR ::.


Photobucket

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:


.:: TENTANG DIRIKU ::.

Tadika Chung Hwa, Kota Bharu [ 1986 ]
SRJK (c) Chung Hwa, Kota Bharu [ 1987 - 1990 ]
Sek. Keb. Rambutan Rendang, Kota Bharu [ 1990 - 1993 ]
Maahad Muhammadi Lelaki, Kota Bharu [ 1994 - 1996 ]
SMA Sungai Merab Luar Sepang, Selangor [ 1997 -1998 ]
Darul Quran Wal Hadis, Pasir Pekan [ 1999 - 2001 ]
Maahad 'Ali Dirasat Islamiah Wal Arabiah, Perak [ 2002 ]
Universiti Al-Azhar Cawangan Tanta, Mesir [ 2003 - 2009 ]

Friday, March 27, 2009

Muktamar Sanawi PMRAM Kali Ke - 76


Semalam ana menjadi perwakilan untuk Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta ke Ijtimak 'Umumi atau lebih dikenali sebagai Muktamar Sanawi Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir ( PMRAM ) kali ke - 76. DPMT telah menghantar seramai 50 orang perwakilan dan 20 orang pemerhati dengan menaiki 5 buah van, kami tiba ke dewan Nadi Riadi Madinat Nasr Kaherah agak lewat akibat kesesakan lalulintas yang sangat teruk. Namun alhamdulillah kami sampai majlis masih lahi belu dimulakan tetapi para perwakilan lain telah berada di tempat duduk masing-masing.

Apa yang menarik dalam Mukatamar Sanawi semalam, selain daripada sessi soal jawab tentang laporan aktiviti tahun unit Badan Pengurus PMRAM adalah perbahasan usul tergempar. Terdapat tiga usul yang telah disepakati semalam iaitu usul yang yang dibangkitkan oleh Pewakilan dari DPM Zaqaziq Sdr. Mumtaz Haron "Menolak anasir-anasir jahat yang boleh memecahbelahkan kesatuan di kalangan ahli PMRAM", usul kedua pula dibangkitkan oleh sdr. Firdaus Madzlan "Mempertahankan badan kebajikan anak-anak negeri dibawah PMRAM". Bagi usul ketiga ana tidak berada di dalam dewan semasa usul itu di bentangkan, cuma ana sempat ketika sessi kiraan undi untuk menyokong dua cadangan terhadap usul yang ketiga. Kalau tidak silap ana usul ketiga berbunyi "Menghadkan tempoh kutipan dana saqqah PMRAM sehingga akhir 2009", terdapat dua cadangan telah dikemukakan oleh dua pembahas dan kedua-dua cadangan tersebut telah mendapat sokongan para perwakilan. Cadangan pertama ialah "Menghadkan tempoh kutipan dana saqqah PMRAM sehingga akhir 2009 dengan setiap ahli menyumbangkan LE 300", manakala cadangan kedua ialah "Menghadkan tempoh kutipan dana saqqah PMRAM sehingga akhir 2009 dengan setiap ahli menyumbangkan LE 300 dalam masa setahun" bunyinya macam sama tetapi ia tetap berbeza. Presiden PMRAM yang mempengerusikan Muktamar Sanawi telah mencadangkan agar undian dijalankan, hasilnya cadangan kedua telah diterima kerana mendapat undi majoriti dari semua perwakilan.

Majlis muktamar sanawi malam tadi diakhiri dengan pembubaran jawatan semua ahli Badan Pengurus dan HEWI PMRAM sessi 2008 dan perisytiharan ahli Badan Pengurus dan HEWI PMRAM sesi 2009, seramai 6 orang ahli Badan Pengurus sessi lepas yang dikekalkan. Manakala ucapan akhir oleh Presiden PMRAM baru al-Fadhil Ust Abdul Muiiz Muhammad, beliau berharap semua ahli memberi kerjasama dan sama-sama menjaga keutuhan kesatuan yang telah terbina sekian lama.

0 comments: