Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger


widget

.:: KEPIMPINAN ULAMA' ::.

Photobucket

.:: TV PR ::.


Photobucket

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:


.:: TENTANG DIRIKU ::.

Tadika Chung Hwa, Kota Bharu [ 1986 ]
SRJK (c) Chung Hwa, Kota Bharu [ 1987 - 1990 ]
Sek. Keb. Rambutan Rendang, Kota Bharu [ 1990 - 1993 ]
Maahad Muhammadi Lelaki, Kota Bharu [ 1994 - 1996 ]
SMA Sungai Merab Luar Sepang, Selangor [ 1997 -1998 ]
Darul Quran Wal Hadis, Pasir Pekan [ 1999 - 2001 ]
Maahad 'Ali Dirasat Islamiah Wal Arabiah, Perak [ 2002 ]
Universiti Al-Azhar Cawangan Tanta, Mesir [ 2003 - 2009 ]

Tuesday, January 6, 2009

Luahan Hati Ibnur Rahmat Terhadap Kekejaman Yahudi LaknatuLLAH Ke Atas Umat Islam Di Gaza







Hari ini masuk hari yang ke - 11 keganasan Yahudi laknatuLLAH menyerang bumi Gaza, kononnya untuk menyerang golongan Hamas yang dikatakan telah menyalahi gencatan senjata namun yang menjadi mangsa adalah anak-anak kecil, wanita serta mereka yang tidak berdosa. Jumlah kematian kini semakin meningkat kepada 550 orang dan yang cedera lebih 2700 orang, sebak hati ini bila menonton berita di Al-Jazeerah semalam melihat mayat kanak-kanak kecil yang menjadi mangsa serang terbaru malam tadi ditambah pulak dengan raungan dan tangisan ibu bapa kanak-kanak tadi. Sesungguhnya hati kecil ini berkata-kata, ya Allah sungguhnya hebatnya ujianMu terhadap umat Islam Palestin di Gaza.







Para pemimpin negara umat Islam terutamanya para pemimpin negara arab apakah perasaan mereka bila melihat episod demi episod keganasan Yahudi laknatuLLAH terhadap umat Islam Palestin ? Mereka lebih suka membisu dari menyuarakan ketegasan dalam menangani isu ini. Apa yang siarkan dalam berita tentang perbincangan pelbagai pihak dalam menangani nya langsung tidak nampak kesungguhan, pertemuan mereka seperti pertemuan ataupun perbincangan biasa, santai seolah-olah tidak ada apa yang berlaku sebagai contoh pertemuan antara Presiden Mesir Hosni Mubarak dan Presiden Perancis Nicolas Sarkozy. Berdasarkan info terkini, Mesir tidak akan membuka laluan sempadannya selagi tidak mendapat persetujuan Isreal. SubhanaLLAH !!! Memang tidak berperi kemanusiaan betul mereka ini, padahal yang menjadi mangsa kekejaman adalah saudara seagama mereka. Apa yang lebih malang untuk umat Islam Palestin, pemimpin pergerakan Fatah Muhammad Dahlan dikatakan menjadi dalang kepada serangan Israel ke atas penduduk Gaza. [ Sumber ] Ini bermakna Presiden Palestin Mahmoud Abbas juga terlibat sama dalam tindakan keganasan ini, seperti mana yang kita maklumi mereka ini sangat memusuhi pimpinan Hamas yang kini menguasai pemerintahan di Gaza.

Bila difikirkan sejenak bilakah konflik ini akan tamat, seandai pemimpim Palestin sendiri sanggup bertindak sedemikian ke atas rakyatnya. Inikan pula nak di harapkan kepada para pemimpin negara Arab dan negara umat Islam yang lain semuanya penakut dan bacul serta tunduk kepada kekuasaan Amerika dan Israel. Di manakah maruah mereka ????





Justeru itu, kepada seluruh umat Islam marilah kita sama-sama membantu saudara-saudara kita di sana dengan apa cara sekalipun agar kita dapat melihat kemenangan akan berpihak kepada Islam. Semalam perasaan ini amat terharu bila menonton berita Al-Jazeerah yang memaparkan para muslimat di Sudan, di mana mereka berkumpul dalam sebuah dewan dan beramai-ramai menginfak segala barang-barang kemas mereka untuk perjuangan saudara-saudara kita di Gaza. Begitu bersemangat mereka ini dan mereka mengadakan tunjuk perasaan membantah kekejaman Yahudi LaknatuLLAH.

Kepada pemimpin Hamas dan pejuang-pejuang mereka kita berharap mereka thabat dalam menghadapi ujian ini, sesungguhnya nusrah Allah akan turun mengiringi titisan darah mereka yang berjuang dalam mempertahankan bumi Gaza.



Marilah sama-sama kita berdoa, semoga Allah memberi sejuta kekuatan kepada mereka untuk menghadapi musuh Yahudi laknatuLLAH ini. Ingatlah wahai saudara-saudarku di Gaza ! Sesungguhnya Allah s.w.t sedang bejual beli dengan darah kamu untuk di gantikan dengan nikmat syurga yang kekal abadi.Firman Allah dalam surah As-Saff ayat 10 dan 11 yang bermaksud:

"Wahai orang-orang beriman, mahukah kamu aku tunjukkan satu peniagaan yang dapat menyelamatkan diri kamu dari azab yang pedih ? [10] (Iaitu) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengrtahui [11]"

0 comments: