Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger


widget

.:: KEPIMPINAN ULAMA' ::.

Photobucket

.:: TV PR ::.


Photobucket

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:


.:: TENTANG DIRIKU ::.

Tadika Chung Hwa, Kota Bharu [ 1986 ]
SRJK (c) Chung Hwa, Kota Bharu [ 1987 - 1990 ]
Sek. Keb. Rambutan Rendang, Kota Bharu [ 1990 - 1993 ]
Maahad Muhammadi Lelaki, Kota Bharu [ 1994 - 1996 ]
SMA Sungai Merab Luar Sepang, Selangor [ 1997 -1998 ]
Darul Quran Wal Hadis, Pasir Pekan [ 1999 - 2001 ]
Maahad 'Ali Dirasat Islamiah Wal Arabiah, Perak [ 2002 ]
Universiti Al-Azhar Cawangan Tanta, Mesir [ 2003 - 2009 ]

Saturday, April 18, 2009

Kelantan Ke Final Piala FA [ Tahniah Red Warrior' ]


Selangor Dan Kelantan Bertembung Dalam Perlawanan Akhir Piala FA

SHAH ALAM, 18 April (Bernama) --
Selangor dan Kelantan mara ke perlawanan akhir Piala FA edisi ke-20 setelah menewaskan lawan masing-masing pada perlawanan separuh akhir pusingan kedua malam Sabtu.

Aksi di Stadium Shah Alam menyaksikan Selangor berjaya menafikan peluang Perlis ke perlawanan akhir apabila mencatatkan kemenangan 2-1 untuk mara dengan agregat 3-2.

Selangor yang turun selaku naib juara Piala FA musim lepas berpeluang membuka jaringan seawal minit ke-7 permainan namun Mohd Safee Sali yang tidak dikawal gagal menyudahkan hantaran bola lambung daripada Rudie Ramli.

Ketua pasukan Selangor Mohd Amri Yahyah bagaimanapun mengamatkan stadium dengan sorakan hampir 25,000 peminat apabila membuka jaringan melalui tandukan yang berpunca dari hantaran Rudie pada minit ke-15 untuk menewaskan penjaga gol Perlis, Mohd Farizal Marlias.

Namun kegembiraan tuan rumah hanya bertahan dua minit apabila pemain tengah Perlis, Azi Shahril Azmi meledak gol penyamaan menerusi rembatan kencang dari luar kotak penalti menewaskan Mohd Hamsani Ahmad untuk memberi kedudukan seri 1-1 di separuh masa.

Amri yang juga dipilih sebagai pemain terbaik perlawanan mala ini sekali lagi meledak gol apabila menanduk masuk sepakan penjuru D. Surendran pada minit ke-90 untuk memberi keputusan 2-1 yang berpihak kepada Selangor.

Dalam satu lagi perlawanan separuh akhir di Stadium Tuanku Abdul Rahman di Paroi, menyaksikan Kelantan layak ke perlawanan akhir dengan peraturan gol ditempat lawan apabila menang 2-1 ke atas Negeri Sembilan.

Keputusan itu membolehkan skuad Wira Merah mengikat kedudukan agregat 2-2 setelah tewas 0-1 pada pusingan pertama 7 April lepas.

Pada aksi malam ini, anak-anak buah Wan Jamak Wan Hassan membuat kejutan awal bagi tuan rumah apabila Mohd Asyraf Al-Japri menyudahkan hantaran Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak pada minit ke-5 perlawanan untuk kedudukan 1-0 di separuh masa.

Bersambung babak kedua, Kelantan akhirnya menyamakan kedudukan apabila Mohd Norfarhan Mohammad meledak dengan gol penyamaan pada minit ke-48 untuk menceriakan kira-kira 10,000 penyokong Kelantan.

Gol itu nyata membangkitkan semangat skuad bimbingan Peter James Butler apabila Indra Putra Mahayuddin meledak dengan gol kedua pada minit ke-52 sekaligus membolehkan Kelantan mara ke perlawanan akhir.

Perlawanan akhir antara Selangor dan Kelantan akan berlangsung Sabtu ini di Stadium Nasional Bukit Jalil.-- BERNAMA

0 comments: