Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger


widget

.:: KEPIMPINAN ULAMA' ::.

Photobucket

.:: TV PR ::.


Photobucket

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:


.:: TENTANG DIRIKU ::.

Tadika Chung Hwa, Kota Bharu [ 1986 ]
SRJK (c) Chung Hwa, Kota Bharu [ 1987 - 1990 ]
Sek. Keb. Rambutan Rendang, Kota Bharu [ 1990 - 1993 ]
Maahad Muhammadi Lelaki, Kota Bharu [ 1994 - 1996 ]
SMA Sungai Merab Luar Sepang, Selangor [ 1997 -1998 ]
Darul Quran Wal Hadis, Pasir Pekan [ 1999 - 2001 ]
Maahad 'Ali Dirasat Islamiah Wal Arabiah, Perak [ 2002 ]
Universiti Al-Azhar Cawangan Tanta, Mesir [ 2003 - 2009 ]

Friday, August 8, 2008

Kontinjen Yahudi Di Olimpik Beijing 2008



Sebentar tadi ketika menonton upacara pembukaan sukan olimpik Beijing 2008 yang dijadualkan berlangsung pada 8-24 Ogos ini, saya telah dikejutkan dengan penyertaan negara HARAM ISRAEL LaknatuLLAH yang ikut menyertai perarakan masuk kontinjen negara-negara peserta dari seluruh dunia termasuk penyertaan dari negara-negara umat Islam.

Ini merupakan julung-julung kali negara HARAM tersebut menghantar kontijennya sejak sekian lama ‘digantung’.



Pembukaan temasya sukan yang boleh dianggap paling berprestij dan terbesar di dunia ini telah tercemar dengan penerimaan dan penyertaan negara pengganas no. 1 dunia itu.

Anehnya negara-negara Islam yang menyertai temasya ini termasuk Malaysia yang merupakan bekas pengerusi OIC tidak mengambil sebarang tindakan atau membuat sebarang bantahan.

Membenarkan Negara Haram Yahudi tersebut bererti kita mengiktiraf kewujudan negara haram tersebut dan secara langsung menyokong kekejaman dan kezaliman yang telah mereka lakukan ke atas umat Islam Palestin dan terhadap lebih 6.5 juta pelarian perang yang telah menderita selama lebih 50 tahun.



Apa yang menimbulkan rasa tidak puashati, semasa perarakan kontinjen negara haram tersebut memasuki stadium, jurukamera menfokuskan gambar Presiden Israel Shimon Peres seolah-olah ‘penyembelih’ umat islam Palestin itu merupakan tokoh penting yang dihormati dunia.

Objektif penganjuran sukan olimpik adalah bermatlamatkan keamanan dan penyatuan sejagat. Kenapakah negara haram ini dibenarkan menyertai sedangkan mereka masih terus-menerus melakukan keganasan di Palestin dan menyalahi puluhan resolusi PBB ?

Di manakah sensitiviti negara-negara Islam yang sepatutnya membatalkan penyertaan ataupun memboikot sebagai menyatakan bantahan terhadap penyertaan Negara HARAM laknatuLLAH tersebut. Ini amat bercanggah dengan objektif asal penganjuran temasya sukan tersebut dan hak-hak asasi kemanusiaan.




Adalah dipercayai penyertaan Negara Haram tersebut hasil usaha sekutu rapatnya Amerika Syarikat untuk memastikan penerimaan negara-negara dunia terhadap kewujudan Negara Israel secara sah.

Al Qur’an sendiri telah menyingkap sikap umat Yahudi ini yang merupakan musuh utama umat Islam sebagaimana Firman Allah SWT di dalam surah Al - Baqarah ayat 120 yang bermaksud :-

"Golongan Yahudi dan Nasrani tidak akan sekali-kali redha dengan Islam sehinggalah kita semua ( umat Islam) mengikut jejak langkah ( agama/cara hidup) mereka..."

Jelaslah di sini bahawa mereka semua ini sangat memusuhi Islam dan umatnya. Mereka sebenarnya tidak pernah peduli dengan hak-hak kemanusiaan dan keadilan sejagat yang kononnya mereka perjuangkan.

Oleh itu menjadi tanggungjawab kita untuk berjuang habis-habisan menentang perancangan jahat mereka. Bagi saya, kehadiran dan penyertaan negara-negara Islam termasuk Malaysia ke dalam temasya Sukan Olimpik Beijing kali ini adalah tidak sepatutnya berlaku dan amat dikesalkan.

Penganjuran temasya Sukan Olimpik kali ini telah mendapat tentangan hebat dari umat Islam di China yang berjumlah lebih 50 juta orang. Mengikut sumber berita, pihak keselamatan China meningkatkan tahap kawalan keselamatan sepanjang sukan ini berlangsung dan ketegangan dijangka akan meningkat di wilayah Xinjiang yang mempunyai penduduk majoriti umat Islam di Negara republik tersebut. (klik di sini)

Akhirnya, marilah kita sama-sama mempersiapkan kekuatan semaksimun mungkin untuk menghadapi musuh-musuh Allah, yang kini berlegar-legar di hadapan kita dan tanpa kita sedari telah menjadi rakan kongsi kita baik dari sudut politik, ekonomi, sosial, kebudayaan dan sukan.

Mereka sentiasa berusaha membuat perancangan jahat untuk memadamkan cahaya Islam di muka bumi ini. Firman Allah SWT yang bermaksud:

“mereka cuba hendak memadamkan cahaya Allah dengan mulut mereka, sedangkan Allah hendak menyempurnakan cahayanya walaupun dibenci golongan musyrikun”

Semoga artikel ringkas ini semua mendapat perhatian dan membangkitkan kesedaran kepada kita semua sebagai pejuang-pejuang agama Allah yang mulia ini..

Bersama selamatkan Al-Aqsa...!!!
Takbir...!!!

0 comments: